تبسم کردن شما را به مثبت اندیشی نزدیک می‌کند

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 پایگاه صاعقه::حتی حالت چهره افراد نیز در مثبت اندیشی نقش دارد.

 

دکتر غلامرضا حاجتی روانشناس در گفتگو با   باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در بحث مثبت اندیشی نکته قابل توجه این است که آیا افراد هدف و اراده مثبت اندیشی را در خود دارند یا نه؟ افراد مجبور به مثبت اندیشی نبوده و حق انتخاب دارند. 

 

 

وی ادامه داد: ساده‌ترین کار ممکن این است که هر روز در خود، اطرافیان و محل کار و زندگی دنبال نکات مثبت بوده و آن‌ها را یادداشت کنیم، که این کار به مرور زمان بر روی احساسات افراد تاثیر می‌گذارد. 

 

 

وی اشاره داشت: لازم است افراد به گفت‌و‌گوهای درونی خود توجه کرده و افکار مثبت و منفی را از هم تفکیک کنند، از آنجا که در روز حدود سی هزار فکر از سر افراد می‌گذرد، با نوشتن افکار مثبت می‌توانند به هدف مورد نظر نزدیک شوند. 

 

 

حاجتی با اشاره به اینکه حافظه و هیجان در ذهن افراد به هم نزدیک‌اند، عنوان کرد: دو مرکز امیکول و هیپوکام به ترتیب مرکز هیجان و حافظه دم دستی افراد به هم بوده و یکدیگر را تقویت می‌کنند لذا به طور معمول زمانی که افراد حس خوبی دارند، ورودی مغزی آن‌ها نیز ورودی خوبی می‌شود. 

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای تقویت افکار مثبت لازم است افراد خود را در مکان و زمانهایی قرار دهند که از آن‌ها خاطرات خوبی دارند و تمام حواس ۵ گانه خود را در ارتباط با آن خاطره به کار گیرند، همچنین نوع نشستن خود را تغییر داده و انقباضات عضلانی اضافی را برطرف کنند،حالت ریلکس گرفته و تبسم را روی لبهای خود بیاورند. 

 

 

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید